Albarca-Grau de la Montserrat-Barranc de la Bruixa-Grau de la Mare de Déu 23-novembre-2014

Ens trobem 9 excursionistes de la Secció en un dia una mica tèrbol i anormalment càlid dia de finals de novembre per anar cap al sector més oriental del Montsant. Sortim des del Pla dels Hostalets a Albarca per agafar el Camí de la Llisera fins arribar a Sant Joan del Codolar. Allí saludem la Montserrat, l'ermitana, i que anys enrere va obrir el grau que du el seu nom per pujar fins dalt a la Serra. Agafem el camí esmentat del Grau de la Montserrat que puja dreturer i amb decisió per la falda de la muntanya fins arribar al peu dels Cingles de Sant Joan. Allí trobem un grup d'escaladors. Resseguim els Cingles pel seu peu fins arribar als Plans del Moloner on esmorzem a la vora del Cingle. Passem molt a la vora de la Cova Santa sense visitar-la i pugem fins dalt a la Serra Major a l'alçada del Crist de la Sang (senyal indicador posat pels companys del Reus Deportiu el 1976). A partir d'allí comencem a davallar pel Barranc de la Bruixa, passem per vora el Cap del Gos, roca característica, i agafem el camí del vessant solà del Barranc de la Bruixa. Passem per la vora de la Cova de l'Abelló gran i anys enrere aprofitada com a sopluig de persones i ramats i després per la Cova del Serret amb escàs degotall d'aigua (la sequera comença a notar-se). Arribem a la vall del Barranc dels Pèlags a mig aire i davallem fins la seva llera a l'alçada de l'aiguabarreig d'aquest barranc amb el de les Pletes (on hi ha un hidrant). A partir d'allí remuntem un curt tram per la pista fins arribar a l'ereta. Deixem la pista i comencem a pujar per un senderó que ens portarà fins al Portell del Peret. A partir d'allí anirem de pla per damunt la Cinglera que guaita cap a la gran clotada d'Ulldemolins per un bonic camí amb ambient tardoral. Arribem a l'Ermita de la Mare de Déu del Montsant i a partir d'allí comencem a baixar pel Grau de la Mare de Deu que baixa pel vessant Nord del Montsant fins arribar a la pista que ressegueix la Vall del Teix. Seguim per la pista pujant suaument fins arribar al Pla dels Hostalets, indret des d'on havíem sortit.5h i tres quarts abans.

Enllaç a l'àlbum de fotografies

Enllaç per baixar el track i dades GPS