Excursió Mas de la Franqueta-Barranc del Carrer Ample-L'Espina-Rases del Maraco 21-3-2009

Una nova excursió i un nou dia que torna a amenaçar pluja. Sortim de Reus direcció Horta de Sant Joan i des d'allí seguint la petita carretera arribem al Mas de la Franqueta. Decidim esmorzar allí mateix i tot seguit el gruix del grup emprén el camí que va remuntant el Barranc del Carrer Ample.

En pocs minuts arribem a una antiga marbrera recentment condicionada on es pot veure com es feia l'activitat extractiva d'aquesta pedra. Anem seguint per la llera del Barranc amb compte de no relliscar ja que les roques són ben molles. La pujada constant però poc pronunciada ens du al cap d'una estona a l'indret més feréstec de tot el recorregut, uns plegaments sinclinals molt espectaculars. A partir d'aquí la vegetació és més aviat escassa degut a l'alçada i el material geològic dominat per roca i tarteres. Assolim el Mas del Maraco on encara hi ha alguna congesta de neu, en la llunyania divisem uns bous i algun exemplar de cabra. No deixem el camí que s'enfila fins el Coll d'Alfara i aleshores pugem fins l'Espina, punt culminant de l'excursió.

Desfem el camí fins prop del mas del Maraco, caminem per les Rases del Maraco. Malgrat la poca visibilitat del dia encara podem veure el Mont Caro i més llunyana la Penyagalera. A les Rases coronem dos petits cims la Punta Marranya i la Punta de l'Edrera . En poc temps el camí s'endinsa per un espès bosc, aprofitem per fer una ràpida parada per dinar abans que es posi a ploure. A partir d'aleshores iniciem la davallada per un bonic camí que creua pronunciats pendents i que ens du fins la pista a través de la qual retornarem al Mas de la Franqueta. Al final hem estat de sort i s'ha aguantat sense ploure. La pluja la trobem durant el viatge de tornada cap a Reus.

Dades de l'excursió:
Participants 11 persones
Hora de sortida: 10:46. Hora d'arriba: 17:46. Temps total emprat: 7h 4min.
Alçada màxima: 1181m (L'Espina)
Alçada mínima: 542m (Mas de la Franqueta).