Excursió Escaladei-Grau de l'Enderrocada-Tossal Pelat-Margalef

Va fer un dia amb força sol i temperatura tèbia que va donar als 32 excursionistes que vam posar-nos a caminar des de l'antiga Conreria d'Escaladei un bon dia per poder fer una excursió al Montsant. Esmorzem vora la fonteta i bassa del Mas de Forçans i tot seguit pugem pel Grau de l'Enderrocada, creuem la gran balma anomenada Cova dels Lladres i seguim fins el recentment restaurat Mas de l'Estrem. En poca estona assolim la capçada de la Serra Major i després d'un recòrrer-la breument comencem a davallar direcció Margalef per la carena del Tossal Pelat. Dinem a mig camí i tot seguit veiem a la nostra esquerra la característica Agulla del Frare a la clotada del Barranc de Sant Salvador, mentrestant a l'altra banda fitem la gran Barrancada de la Coma Negra i llunyà cap a Ponent s'albira el poble de la Bisbal de Falset. Seguim baixant, passem a la vora del Tormo de l'Espantafrares i després de passar uns marges que aguantaven antics bancals de conreu arribem a l'enclotada vila de Margalef vora el Riu Montsant.

Podeu veure les excel·lents fotografies de la Cesca i el Josep clicant aquest enllaç vers l'àlbum web

Dades gps i track:

Hora de sortida d'Escaladei: 9h. 31min.
Hora d'arribada a Margalef: 16h 24min.