Sortida al Pallars 12 i 13 de novembre de 2011

Una dotzena de persones ens hem trobat aquest cap de setmana per anar al Pallars a fer-hi un parell d'excursions.

La primera l'hem fet al Pallars Jussà. Ens hem aturat a l'estació de Cellers-Llimiana de la línia del tren de la Pobla i que ara s'ha reconvertit en alberg des d'on hem començat a caminar. Pugem per un camí enmig del bosc i que no fa gaire ha estat arranjat i senyalitzat. No triguem a assolir la carena del Serrat Pedregós que culmina a la Roca Regina on anem fins a la punta més oriental just damunt la Presa de Terradets. Des d'allí veiem una espectacular vista cap el Sud del Congost de Terradets i del Barranc del Bosc. De cara al Nord podem contemplar la panoràmica que ofereix la Conca de Tremp i llunyà el Pirineu i la Serra de Boumort. El descens cap el Barranc del Bosc també es fa per un camí en molt bon estat que davalla pel costat de la Roca Regina. Creuem la llera del Barranc totalment eixut malgrat les darreres pluges. A partir d'allí el camí segueix per l'obaga de la barrancada. Tenim a la nostra esquerra la imponent cinglera de la Roca Regina en mig de la qual hi veiem alguns escaladors. El camí es va acostant al Riu Noguera Pallaresa on hi arribem un cop passat per sota l'esbelt pont del tren i la carretera. Aleshores agafem l'antiga carretera que passa per damunt la presa de Terradets, dinem a la vora del pantà i seguint pel túnels excavats a la roca creuem el Pantà de Terradets pel pont de la carretera que du a Llimiana i arribem a l'Estació des d'on havíem començat.

Tot seguit reprenem la ruta que ens ha de dur fins a Sort on ens hem allotjat.

L'endemà, acompanyats per l'amic Pau Salla, comencem l'excursió que ens proposa des del veí poble de Rialp. Pugem pel camí que porta al poble de Surp que travessem pel mig, anem planejant per un tram de carretera secundària i que ens du fins el poble de Rodés. A partir d'allí agafem l'antic camí que du fins les enrunades Bordes de la Botella. Tota l'estona anem recorrent la Vall de la Noguera Pallaresa a mig aire. Entremig de la boira es pot veure el Pic de l'Orri ja innivat. Arribem al poble abandonat i enrunat de Sant Romà de Tavèrnoles on dinem i tot seguit iniciem el descens cap el fons de la vall on després de passar pel costat de les Bordes de Vellanega caminem una estona paral·lels al riu fins que el creuem pel Pont de Trianís també conegut com a Pont de Gulleri, punt final de l'excursió.

Enllaç a l'àlbum de fotografies de l'excursió a la Roca Regina

Enllaç per baixar el track GPS de l'excursió a la Roca Regina
Hora de sortida: 10:49, arribada: 16:37.
Temps emprat: 5h 47min.
Alçada màxima: màxima: 723m. Mínima: 373m
km recorreguts: 10,4 km

Enllaç a l'àlbum de fotografies de l'excursió s Sant Romà de Tavernoles (Cesca i Josep)