Excursió matinal Vilabella-Riu Gaià-Torre del Moro-Montferri 3 de març de 2012

5 excursionistes ens hem aplegat per recórrer una zona del veí Alt Camp poc sovintejada pels muntanyencs de Reus. El recorregut per baixa muntanya i zones agrícoles surt de Vilabella i davalla fins el Riu Gaià creuant-lo diverses vegades. Fins fa poc hi havia uns petits ponts de fusta però ara han desaparegut i el riu s'ha d'anar passant a gual. Poc després de passar sota el viaducte del FC Roda-Picamoixons deixem la llera del riu i comencem a pujar pel seu marge esquerre fins arribar a una gran masia, malauradament abandonada, anomenada la Polla Rossa.

El camí segueix agafant alçada fins arribar a la Torre del Moro on esmorzem. Poca estona després arribem a la Tossa Grossa de Montferri punt culminant de l'itinerari. Des d'allí es té una bona vista vers l'Alt Camp i el Montmell cap a l'Est. Després de la Tossa comença la baixada fins Montferri, passant a no gaire distància de la famosa Ermita de Montserrat obra de l'arquitecte Jujol, deixeble de Gaudí.

Passem per dins la vila de Montferri i agafem la pista que entre mig de conreus de vinyes ens ha de dur un altre cop fins la masia de la Polla Rossa. A partir d'allí agafem una petita variant respecte l'anterior camí de pujada però l'espès bosc de ribera ens impedeix creuar el riu i ens veiem obligats a flanquejar per trobar el camí que havíem agafat durant l'anada. Un cop tornat a creuar el riu emprenem la pujada de tornada fins Vilabella.

Enllaç a l'àlbum de fotografies

Dades GPS i enllaç per baixar el track

Hora de sortida: 8:34. arribada: 14:45
temps emprat incloses les aturades: 6h 11min.