Vall de Cardós. 16 i 17 de juny 2012

Aquest cap de setmana de juny 16 socis de la Secció ens hem desplaçat fins la Vall de Cardós on el nostre amic, el biòleg Àlex Miró ens ha proposat dues excursions per l'entorn. Ens hem hostatjat a les boniques instal·lacions del Càmping Serra prop del poble de Lladorre on hem gaudit d'un tracte excel.lent i uns àpats molt bons. El temps d'aquests dies ha estat estable i la calor intensa però suportable.

El DISSABTE 16 DE JUNY vam fer l'excursió entre les BORDES DE QUNACA l'ESTANY DEL PORT, l'ESTANY DE MARIOLA i EL COLL DE LA RIBERETA. La pujada progressiva es fa primer en pista que esdevé un senderó just quan s'acaba el bosc i comencen els prats alpins. Aquell senderó s'anomena el Camí de l'Exili ja que fou una de les rutes emprades per arribar a peu fins França passant pel Port de Tavascan. L'aigua aflora per tot arreu demostrant que el desglaç encara no ha acabat del tot i que el maig ha estat molt més plujós del que és habitual en aquella zona. A l'alçada de l'Estanyet del Port deixem el Camí de l'Exili per dirigir-nos fins l'Estany de Mariola, passem vora petits estanyols on l'Àlex ens mostra la fauna de petits crustacis i amfibis que contenen. Voregem l'Estany de Mariola, de considerables dimensions i que encara està parcialment gelat. A partir d'allí pugem fins el Coll de la Ribereta, punt culminant de l'excursió a uns 2400m tot travessant alguna congesta de neu. Dinem allí buscant un recer del vent que bufa amb força. Inicialment la idea era seguir l'excursió baixant per la cara nord del Coll fins els Estanys de la Ribereta, però l'abundància de neu d'aquell vessant ens ho desaconsella per la qual cosa decidim desfer el camí per on hem pujat.

En arribar al Càmping, aprofitem per visitar la bonica ermita romànica propietat de la Família Serra que gentilment ens permeten veure el seu interior.

Enllaç a l'àlbum de fotografies de l'excursió al Coll de la Ribereta

Enllaç per baixar el track i dades gps
temps emprat incloses aturades: 9h 4min
alçada mínima: 1.386m alçada màxima: 2.407m
km caminats: 17,69 km

L'endemà DIUMENGE 17 DE JUNY l'excursió proposada és una excursió entre el poble de BOLDÍS SOBIRÀ-ROC BATALLER-PIC DE TUDELA-COLL DE LA PLETA DELS CEPTS. Sortim per una pista forestal que s'endinsa per un bosc que ha patit els estralls d'unes fortíssimes ventades que hi van haver el passat gener. Al Roc Bataller és una balconada sobre la Vall de Cardós, seguim pujant fins arribar al Pic de Tudela situat entre la Vall de Cardós i la Vall Ferrera. Des d'allí tenim bones vistes envers el Monteixo, el Massís de la Pica d'Estats i cap a Ponent els nombrosos cims que hi ha des del Montsent de Pallars fins al més llunyà Massís de la Maladeta. Sense perdre gaire alçada anem flanquejant fins el Coll de la Pleta dels Ceps i a partir d'allí davallem entre mig d'una extensa catifa florida de nerets.

L'abundància d'aigua que hem anat trobant aquest cap de setmana l'hem pogut comprovat en tornar amb el cotxe quan ens hem trobat el Pantà de Sant Antoni alliberant aigua per les seves comportes superiors.

Enllaç a l'àlbum de fotografies de l'Excursió
al Pic de Tudela

Enllaç per baixar el track i dades GPS
temps emprat incloses aturades: 6h 1min.