Excursió matinal Farena-Les Mines-Camí dels Molins 24-novembre-2012

L'excursió matinal de novembre ha aplegat a 13 excursionistes un temperat dissabte un xic núvol. Ens hem trobat al poble de Farena on ens esperava el nostre amic Xavier Pagès que ens ha proposat un bonic, suau i interessant itinerari per camins perduts que ell mateix juntament amb altres veïns de la Vall del Brugent han anat recuperant.

En sortir de Farena agafem el Camí Vell del Mas de Mateu que de manera suau va agafant alçada fins arribar a la cruïlla amb el Camí de les Mines. Allí ens trobem a un parell dels nombrosíssims boletaires que hi ha per la zona aquests dies amb els cistells ben plens de rovellons. A partir d'allí comencem una suau baixada pel Camí de les Mines fins arribar als pous d'una de les antigues mines, molt profunds. Les mines van ser explotades fins el segle XIX i se n'extreia barita i també argent. Esmorzem allí a la vora. Seguim davallant pel camí recuperat fins enllaçar amb el camí de Farena a la Bartra. En deixar-lo agafem el camí que duia de Farena al Pinatell, creuem la carretera i arribem a la llera del Riu Sec que creuem just a l'alçada del seu aiguabarreig amb el Barranc de la Baridana.

Tots aquests camins tan excel·lentment recuperats presenten molts trams encara amb el seu antic empedrat però malauradament ja són objecte del pas incontrolat de motos que comencen a malmetre'ls irreversiblement. Sembla que la prohibició que hi ha sobre aquesta mena d'artefactes de circular per camins i senderons és paper del tot mullat i que per part dels poders públics no hi ha cap mena de voluntat de fer complir les seves pròpies lleis que regulen aquest aspecte tan sensible.

Tornem a creuar la carretera i anem davallant cap el Riu Brugent just a l'alçada del seu aiguabarreig amb el Riu Sec i les Fontanilles. Ens apropem fins les ruïnes del Molí fariner del Vilalta i remuntem la vall pel Camí dels Molins. Durant l'excursió hem plegat alguns rovellons, fredolics, carlets i llengües de bou que hem anat trobant per la vora dels camins sense haver de buscar-los gaire. Això és prova de la gran quantitat de bolets que aquests dies es cullen.

Arribem a Farena just a l'hora per fer un bon dinar al Restaurant Brugent de Farena.

No voldríem acabar sense reconèixer i agrair des d'aquí  tota aquesta tasca ingent de recuperació de vells camins  a tots els que han fet aquest treball tan meritori. Tot un exemple a seguir.

Enllaç a l'album de fotografies

Enllaç al track i dades GPS