Excursió de Nadal. Pratdip-Serra de la Güena-Santa Marina-Coll de Prevell. 21-desembre-2014

Un ventós dia desembre ens hem aplegat una cinquantena d'excursionistes per realitzar la tradicional excursió de Nadal, col·locació del Pessebre i dinar de germanor. L'indret escollit d'enguany ha estat Santa Marina Pratdip i hem comptat amb la companyia dels nostres amics de Pratdip i Tivissa. L'indret escollit no és pas nou, a l'arxiu fotogràfic de la Secció hi ha fotografies fetes a Santa Marina en una sortida dels anys 30.

Sortim de Pratdip, comencem a pujar cap a la Serra de la Güena, al poc de temps de guanyar alçada anem gaudint d'una bona panoràmica envers la clotada on hi ha poble. Arribem fins el Puig de Güena i després busquem un lloc una mica arrecerat del vent per esmorzar. A partir d'aquí anem resseguint la Serra de la Güena, passem per la Font de la Duera i a partir d'allí la part més aèria del recorregut passant per vora la Creu de Santa Marina fins el Coll de Santa Marina on enllacem amb el camí que uneix Pratdip-Santa Marina i Vandellòs. A partir d'aquí comencem a baixar fins arribar a la propera Ermita de Santa Marina. A l'interior hi cantem unes nadales i deixem el Pessebre en una de les capelles laterals. Reprenem l'excursió en direcció Pratdip tot creuant el Barranc de l'Aguiler que du un bon cabal i passant pel Coll de Prevell. Dinem al casal del poble i en acabar fem una breu visita al Centre d'Interpretació de la Serra de Llaberia, la bonica Església Parroquial de Pratdip i l'alterós Castell.

El dia acaba amb la trista notícia de la mort de la nostra companya Rosa Magrané i Ferrando.

Enllaç a l'àlbum de fotografies

Enllaç a les fotografies de la Fina Masdéu

Enllaç a dades GPS i track de l'excursió