Excursió matinal Font de l'Aufinac-Molló dels Quatre Termés (Muntanya Blanca)-Rasa del Mas del Sanador-Rasa del Mas de l'Estanquer. 08-05-2010.

Malgrat havia plogut una mica la nit anterior, aquest cop un cel del tot serè i un bon sol presagiaven que aquesta excursió no la acabaríem mullats per la pluja.

L'excursió s'inicia prop de la Font de l'Aufinac on deixem els nostres vehicles. Comencem la pujada envers la Muntanya Blanca on en poc temps passem de trobar roques formades per gresos vermellos al cingles de roques calcàries que donen el nom a la muntanya. Creuem una petita rasa per l'indret anomenat "El Pantano", on una minúscula resclosa recollia l'aigua que s'escolava quan plovia. En acabar la pujada vam veure el forat de l'Avenc de la Figuera i, després de trobar un lloc arrasserat del ventet de seré que anava bufant, vam esmorzar tot gaudint d'una bona vista de la plana del Baix Camp.

Seguim el camí fins arribar al Molló dels Quatre Termes, punt culminant de l'excursió. En poca estona trobem un bassal tot ple d'aigua tèrbola on els senglars devia fer poc que s'hi havien banyat. Caminem una estona per una pista que passa per la vora d'uns camps ben conreats d'avellaners i cirerers. La deixem uns instants per arribar-nos fins la propera Cova del Blai que té la seva entrada obrada. Al final la pista ens du fins el senderó que baixa fins la rasa del Mas del Sanador.

A partir d'aquí el paisatge canvia radicalment, caminem pel fons d'una rasa ben pregona voltada de força vegetació. La rasa és del tot eixuta tot i que de tant en tant anem trobant algun toll encara ple d'aigua de les darreres pluges i que anem esquivant amb més o menys facilitat. La Rasa del Mas del Sanador s'ajunta amb la del Mas de l'Estanquer.

Sota la Cova Ponsa i per sorpresa nostra ens trobem que la rasa comença a dur un inhabitual cabal. L'espesa vegetació del voltant ens impedeix deixar la llera de la rasa que és plena d'aigua. Tot i que inicialment intentem evitar-ho, al final tots acabem ben mullats fins els genolls. Sortosament, l'agradable temperatura i un bon sol de migdia fa que la mullada sigui simplement l'anècdota de l'excursió.

Acabem l'excursió ben satisfets, sensació que havia de transformar-se en una profunda tristor al conèixer al poc de poques hores la terrible notícia de la mort del nostre company i amic Albert Via. A ell li dediquem aquesta sortida.

Enllaços:

Josep Murgades s'ha fet ressó de l'excursió en la seva columna setmanal del dimecres al Punt

l'àlbum de fotos

Distància: 11,3 km
cota mínima: 217m
cota màxima:570m.

Podeu veure i baixar-vos el track a: