Bellmunt del Priorat-Serra de les Obagues-Mas de Martinet-Camí Ral de Gratallops a Bellmunt. 7-març-2015

L'excursió matinal del mes de març s'ha fet gaudint d'un agradable dissabte amb un temps primaveral on hem pogut copsar les florides d'ametllers. Ens hem aplegat nou excursionistes.

Sortim de l'aparcament de les piscines de Bellmunt del Priorat i ens dirigim per una pista que va passant entre mig de conreus de vinyes i pinedes en direcció Falset. Canviem bruscament de direcció quan trobem a la nostra esquerra el camí ral que va de Falset fins a Gratallops. El Camí puja fins a assolir la Serra de les Obagues i tot seguit va perdent alçada pel vessant nord d'aquesta serra. Es tracta d'un deliciós camí, força ben conservat i que conserva molt bé el seu caràcter de vell Camí Ral. La Serra de les Obagues fa honor al seu nom i el seu vessant Nord ho és força. Arribem fins davant el Mas de Martinet just a l'altra banda del Barranc de la Sardana el qual creuem tot seguit, just abans del seu aiguabarreig amb el Riu Siurana. Mitjançant una petita palanca creuem aquest darrer el qual du unes aigües ben cristal·lines. A partir d'aquí comencem a pujar pel vessant solà de la vall. En arribar al capdamunt tornem a trobar plantacions de vinya molt ben arranjades i un cobert de disseny on hi desen maquinària agrícola. Tot plegat ens demostra la puixança que ha experimentat el conreu de la vinya a la Comarca. Arribem a la cruïlla amb el camí que va de Gratallops a Bellmunt i l'agafem a mà esquerra. Deixem la pista per agafar el vell Camí Ral, menys fresat que l'anterior però que també fa de bon fer. Tornem a baixar per la vall fins creuar un cop més el Riu Siurana per un gual. En un quart d'hora de pujada arribem a Bellmunt on, després de refrescar-nos en una terrassa d'un establiment de la Vila, donem per acabada aquesta bonica excursió.

Enllaç a l'àlbum de fotografies

Enllaç a les fotografies de la Fina Masdéu

Enllaç a les dades GPs i track de l'excursió