Sant Llorenç de Montgai-Serra del Mont-roig-Cova del Tabac-Camí de les Feixes-Estació de Vilanova de la Sal. 22-març-2015

El primer diumenge de primavera, amb un dia amb temps insegur i finalment plujós, ens hem aplegat nou excursionistes de la Secció per a desplaçar-nos fins la Comarca de la Noguera i fer una excursió de tota la jornada per la Serra del Mont-roig.

Hem deixat els automòbils a l'Estació de Sant Llorenç de Montgai i comencem a caminar tot creuant la vila situada just damunt de l'Embassament que du el seu nom. No hem trigat gaire a començar a pujar en direcció a l'Ermita de Montalegre, coincidint inicialment amb una cursa de resistència que s'organitzava aquell mateix dia. A mitja pujada aprofitem per aturar-nos per esmorzar i després d'una bona pujada arribem a l'Ermita de Montalegre, ben conservada i que esdevé una bona atalaia envers la plana de Balaguer cap al Sud i la Serra del Montsec envers el Nord. A partir d'aqui anem seguint la carena de la Serra del Mont-roig. Assolim la Pala Alta, que amb els seus 950 m esdevé la màxima elevació de la serralda, passem pel Coll de Porta i seguim per la carena fins arribar al Portell de l'Extrem. Durant tota l'estona desenes de voltors volen ben a prop nostre.  Davallem pel Portell per a perdre alçada per a poder resseguir la serralada just a peu de cingle. Sota nostre el poble de Camarasa, i l'espectacular Congost del mateix nom excavat pel riu Segre. Deixem el camí per pujar per un senderó equipat amb cadenes i esglaons fins la grandiosa Cova del Tabac on dinem esmerçant poc temps. Retrobem el Camí que va davallant fins ben a la vora del Pantà de Camarasa on enllacem amb l'anomenat Camí de les Feixes. En seguim el seu traçat planer fins arribar a l'Estació de Vilanova de la Sal. En aquest darrer tram d'excursió apareix una pluja moderada que ens acompanyarà fins el final de l'excursió. A l'Estació agafem el tren de la Pobla de Segur que amb poc més de 7 minuts ens retorna a l'Estació de Sant Llorenç de Montgai des d'on havíem començat aquesta bonica i un xic llarga excursió.

Enllaç a l'àlbum de fotografies

Enllaç a les dades GPS i track de l'excursió