Excursió Pantà d'Ulldecona-Salt de Robert-Fredes-Portell de l'Infern 20-març-2011

L'excursió va aplegar 15 excursionistes que van desplaçar-se fins la cua del Pantà d'Ulldecona amb vehicles particulars. Allí vam començar a caminar per la zona dels Ports sota l'administració de la Generalitat Valenciana tal i com ens ho feien saber els diversos rètols que vam anar trobant pel camí.

Als Ports també havia plogut força una setmana enrere ja que hi havia abundància d'aigua per tot arreu. Fins la Casa Forestal de la Tenalla -on vàrem esmorzar- el camí és una pista forestal bastant concorreguda pels vehicles. A partir d'allí el camí comença a enfilar-se seguint el curs del Barranc del Salt el qual anem creuant diverses vegades. Arribem fins el Salt de Robert espectacular per l'aigua que hi cau. La pujada segueix per una obaga fins assolir el poble de Fredes situat a gairebé 1100 m d'alçada.

A Fredes fem una breu aturada per recuperar forces després de la forta pujada i anem a buscar l'antic camí que unia Fredes i la Sènia. La davallada ens permet albirar magnífiques panoràmiques cap els Ports i llunyà el Montsià. Passem per l'enderrocat Mas del Pixon i poca estona després ens aturem per dinar en una bona atalaia. Tot seguit el camí passa vora els impresionants cingles de damunt els Bassis de l'Infern i el Portell del mateix nom. Seguim baixant pel Solà del Brull i albirem el Pantà d'Ulldecona des d'on havíem sortit a l'alçada dels Masos de Mangraners.

Enllaç a l'album de fotos