Assistència al 37è Aplec Excursionista dels Països Catalans. Andorra 1-2-3 de novembre de 2013

Un any més ens hem desplaçat una vintena d'excursionistes per tal d'assistir a l'Aplec Excursionista dels Països Catalans. Enguany s'esqueia la 37a edició i es feia en terres del Principat d'Andorra. El temps va ser força agradable, els dies van ser tardorals, sense cap precipitació ni vent que ens fes la guitza.

El dia 1 alguns de nosaltres vam escollir la pujada al cim de la Font Blanca de 2905m d'alçada. Aquest pic es troba a la frontera entre Andorra i l'Aireja (Occitània). L'itinerari escollit consistí en pujar-lo per la Coma de Varilles i fer el descens per la Portella i la Vall de Rialb. Des de dalt del cim vam poder gaudir d'una magnífica vista de les muntanyes pirinenques des dels llunyans Canigó i Aneto fins els més propers Pic de Casamanya o la mateixa Pica d'Estats. En baixar del cim un consoci nostre va patir una caiguda i fou evacuat ràpidament mitjançant un helicòpter, sortosament les ferides patides van ser de poca consideració. Després de gaudir de les vistes des del cim i les cotes altes vam trobar-nos amb els tons tardorals que presenten els boscos caducifolis de cotes més baixes.

L'endemà, dia 2 de novembre, l'excursió triada també fou per aquella mateixa zona de la Parròquia d'Ordino, concretament dins el Parc Natural de Sorteny. Passant per la vora del nou Refugi de Sorteny, que ha d'inaugurar-se aquest mateix mes de novembre, vam ascendir entre mig de boscos i de prats i pastures fins l'Estanyó, un petit estany just al peu del cim del mateix nom. L'excursió fou molt agradable i durant el trajecte vam poder albirar davant nostre l'esbelta silueta del Pic de la Font Blanca assolit el dia anterior.

Al vespre vam assistir al sopar de germanor que congregà a un gran nombre de participants a l'Aplec, on un cop més vam trobar-nos excursionistes de Catalunya, de les Illes, del País Valencià, d'Andorra i de l'Alguer.

L'edició del 38è Aplec del 2014 serà organitzada pel CEC i tindrà lloc al Berguedà.

Enllaç a l'àlbum de fotos de la Fina Masdéu

Enllaç a l'àlbum de fotos de la pujada al Cim de la Font Blanca

Enllaç al track de la pujada al Cim de la Font Blanca

Enllaç a l'àlbum de fotos de la pujada a l'Estanyó

Enllaç al track de l'excursió a l'Estanyó