Sant Antoni-Pi de la Carabasseta-Toll de l'Ou-Font de la Pleta-Pont Natural-Congost de Fraguerau 24-11-13

Cinc excursionistes de la Secció ens hem trobat un diumenge fred i ventós. El recorregut proposat, un clàssic del Montsant, tenia el valor afegit que es feia quan en prou feines havien passat sis dies des que hi van caure unes pluges força considerables.

Sortim de Sant Antoni i tot planejant arribem fins Santa Magdalena, des d'allí emprenem la pujada que ens ha de dur fins el Pi de la Carabasseta i tot seguit anem davallant vers el Toll de l'Ou. Aprofitem per esmorzar en un indret a recer on hi tocava el sol. Creuem el Barranc del Parral, que du una mica d'aigua i arribem al Toll de l'Ou. El bon cabal que duia el Barranc dels Pèlags configuren una bellesa remarcable al lloc. A partir del Toll de l'Ou anem pujant pel Camí de la Pleta que passa molt enlairat per la vessant obaga del Barranc dels Pèlags. Deixem el camí una curta estona per dirigir-nos fins al capdamunt de les esquerdes que conformem la Llibreria, que ja vam visitar per dins en una excursió d'un curs anterior. Albirem els Ventadors a l'altra banda; al fons, tancant la vall dels Pèlags, l'Engolidor i resseguint el cingle de conglomerat amunt ja es veu el Pont Natural. Passem per la Font de la Pleta i després el camí retomba per entrar cap a la barrancada del Bidobar. Passem vora de les dues grans roques que caracteritzen aquell entorn: La Bitlla i la Roca del Colom. Creuem el Tros del Celestino i arribem tot seguit al Pont Natural, una esbelta foradada al mur de conglomerat que separa el Bidobar i els Pèlags. A partir d'aquí el camí baixa d'una manera molt brusca per la vora del cingle. Es sent molt propera l'aigua del Barranc del Bidobar que va salvant el fort desnivell amb diversos saltants, el camí s'hi apropa i gaudim de l'espectacle de veure aquest bé de déu d'aigua que va caient entremig del rocam. En arribar al fons de la clotada on s'ajunten els Pèlags i el Bidobar, passem per la Cova Fumada, una balma que sembla recentment habitada i aprofitem per dinar a l'alçada de l'Aiguabarreig dels Pèlags i el Riu Montsant. En acabar de dinar remuntem el Congost de Fraguerau, el conjunt format per les roques esgrogueïdes pel sol de tarda, el bosc de ribera amb colors tardorals i el bon cabal que du el Riu fan que el pas pel Congost esdevingui un veritable plaer pels sentits. Passem vora roques singulars: la Cadireta, el Bisbe, els Tres Jurats, el Cap de Mort... Arribem a les Cadolles Fondes on a partir d'allí deixem la vall del Riu Monsant i acabem l'excursió amb la feixuga pujada que hi ha entre la Font de la Gleva i Sant Antoni.

Enllaç a l'àlbum de fotografies

Enllaç per baixar el track i dades GPS