Excursió de Nadal. Arbolí-Gallicant-Siurana. 22-desembre-2015

Un anticiclònic dia de desembre, amb sol i boira,  ha aplegat a més de 56 persones a l'Església de Santa Maria de Siurana per a posar el pessebre 2016. L'excursió prèvia ha aplegat una trentena de caminadors i ha sortit del poble d'Arbolí enfilant-se fins el Collet dels Colls per arribar a Gallicant on hem esmorzat. La panoràmica que es divisava des de l'antiga era del llogarret era força espectacular ja que s'albirava un mar de boira damunt el Priorat que anava penetrant pel solc que forma la vall del riu Siurana. Per damunt la boira sobresortien Siurana i més lluny el Montsant. A partir de Gallicant comencem a baixar pel Grau del Bodro. Entrem dins la boira que pràcticament ja no ens abandonà en el que resta de dia. Durant la baixada tenim la desagradable experiència de trobar-nos amb una desena de motocicletes que circulaven impúnement per camins on tenen prohibit fer-ho. Després de recriminar-los la seva actitud truquem al 112 per tal de fer el corresponent avís. Deixem el camí del Grau del Bodro i agafem el que va per sota el cingle a mig aire fins arribar a l'espectacular la Cova Tosca. Com que part del grup ja havia baixat fins el Mas de Candi deixem desfer el camí de la Cova Tasca i continuar la baixada pel camí del Grau del Bodró i retrobar-nos amb la resta de companys just al creuar el riu Siurana el qual du un cabal ben migrat. Passem pel Mas de Candi on hi ha alguns cavalls pasturant en un bancal i seguim per la psita fins arribar a la cruïlla d'on surt el camí que puja fins Siurana pel Grau de la Trona.Arribem a Siurana on ens retrobem amb la resta d'assistents a la posada del Pessebre a l'Església de Siurana. Prèviament visitem el Cementiri de Siurana on reposen les cendres de Rosa Magrané que traspassà fa tot just un any. Dins l'Església es fa un record a la seva Memòria i tot seguit es canten unes nadales. La jornada acaba amb un dinar al restaurant del poble.

Enllaç a l'àlbum de fotografies

Enllaç a les fotografies de Fina Masdéu

Enllaç per baixar el track i dades GPS

1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ website nổi tiếng Mỹ là mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.