Estació de Marçà-Falset - Serra de les Soleies - Estació de Pradell. 16 gener 2016

En un lluminós matí de gener ens hem aplegat 17 excursionistes per fer la primera excursió del 2016. Tal i com és costum cada temporada programem alguna excursió on el desplaçament es faci amb el tren, com a reivindicació d'un transport públic eficaç i alhora rememorant com es feien les excursions abans de la generalització dels automòbils.

Hem sortit puntuals a les 7:55 de l'Estació de Reus i hem començat a caminar des de l'Estació de Marçà-Falset. Poc després entremig d'una gran parada de vinyes trobem el Mas de Crusat, molt gran però bastant malmès. Quan comencem a pujar albirem a la nostra dreta el Mas de Margalef. Passem vora unes cavitats excavades durant la Guerra del 36-39 i anem pujant per un camí fet malbé pel pas impune de les motos. Tot i ser un dia ventós la solana de la Serra de les Soleies queda arrecerada del vent. A mesura que anem guanyant alçada augmenten les panoràmiques cap a la Vall de Massanes, la Mola, el Baix Priorat i la Cubeta de Mora i més llunyans el Montsant i els Ports. Decidim esmorzar en un recer a la solana de la Serra i assolim la Punta de les Soleies a 549,94m segons el rètol que hi figura. Just allí sota hi ha excavada una trinxera on hi ha posat un Pessebre. Passem vora una molt ben conservada cabana de pedra seca i al cap d'una estona enllacem amb el camí de bast que enllaça Falset amb la Torre de Fontaubella, el qual encara té un empedrat bastant ben conservat en aquest tram. Deixem el Camí i en poca estona agafem una pista que ens puja fins vora el polvorí de l'ERT i a partir d'aquí davallem, poc després trobem un senderó que ens du fins el Mas del Rafel, força gran i voltat tot ell de vinyes. Uns centenars de metres després arribem a l'Estació de Pradell des d'on agafem el tren de les 12:40 que ens retorna fins Reus.

Enllaç a l'àlbum de fotografies

Enllaç a les fotos de la Fina Masdéu

Enllaç a les dades GPS i track de l'excursió.